О, Да! Това е най-добрият бургер в света!
Най-добрият бургер в света? Наистина ли? Знам какво си мислите …
Замисляли ли сте се защо Макдоналдс продава повече бургери, отколкото всеки друг в света? Разбира се, чийзбургерът им е изключително вкусен, не ме разбирайте погрешно.
Техният Биг Мак има 2 шницела с говеждо месо, специален сос, маруля, сирене, кисели краставички, лук, но това не е достатъчно, за да ги направи най-продаваните бургери в света, нали?
Може би..
Печалбата се крие в семплия слоган, който марката налага. Момент, къде сме виждали това съобщение? О, да, в песен на Джъстин Тимбърлейк озаглавена със същото име – I’m lovin it.
McDonald’s разбират как простите послания, които марката използва им носят най-голяма стойност. А сега си представете точно обратното..
Представете си за момент, че рекламите на Макдоналдс всъщност ви показваха всеки детайл как правят своите бургери.
Сцената започва в покрита с мъгла, тревни пасища и рогат добитък. Кравите пасат меките връхчета на покритата с роса зеленина, докато слънцето изгрява над хълма. И гласът от рекламата започва със своята история…
„Ние отглеждаме нашите крави, хранени с трева, в изключителни ферми с добри условия, докато станат на идеална възраст … за да бъдат заклани. След това ги караме с хладилни камиони до нашия завод за преработка и … ”
… и да, ще спра точно тук.
Защо спрях ли?
На хората не им пука как се прави бургера, не искат да мислят за това.
Те просто искат да ядат бургери.
Прости изречения и запомнящи се послания
Да, това работи.
Откакто се занимавам с дигитален маркетинг имам привилегията да изработя хиляди рекламни съобщения за малки, средни и големи фирми. Открих нещо критично при работата върху рекламите на големите компании. Преди да споделя тази изключителна информация, имайте предвид, че малките бизнеси първо трябва да започнат да четат книги как по-големите „риби“ са пораснали.
Няма нужда да пишете изтъркани изречения в рекламите си, които пишат 70% от вашите конкуренти, придържайте се към простите изречения и послания.
Често малките фирми, тъй като нямат маркетинг отдел или собственикът е този, който предава важността на съобщението, се опитва да натъпче твърде много информация в рекламите си. Всеки детайл от техния продукт, тяхната услуга, предлагането им е толкова важно.
Проблемът е, че когато включите всеки детайл, защото всичко е важно, цялото съобщение става едно описание на вашия продукт, което трябва да присъства в целевата ви страница, а не в рекламата.
Става невъзможно да се определи каква всъщност е офертата, а всичко, което е важно, изведнъж става невидимо.
Послание, в което всичко е важно, няма нищо важно. Важните неща се губят.
Забавно е, когато чувате хората да използват израза „TMI“ (too much information) през цялото време, но когато става въпрос за рекламата им, собствениците на фирми изглежда не вярват в „Прекалено многото информация“. Вместо това те смятат, че колкото повече информация, толкова по-добре. Това, което те не осъзнават, е че разказват на хората стъпка по стъпка как се прави бургера.
Процесът не е целта, вашата мисия е да продавате бургери.
Това са три невероятно прости стъпки …
Стъпка 1: Ангажирайте
Стъпка 2: Изложете вашата информация
Стъпка 3: CTA (Призив за действие)
Макдоналдс, най-УСПЕШНИЯТ бранд за бързо хранене, знае как правилно да се случват нещата.Не всеки човек в света ще бъде вашият идеален клиент и няма нужда да променяте всички.Освен това рекламите ви ще се изгубят в море от еднаквост в рамките на шума, който днес е интернет.
Ако не направите нещо, което прави марката ви да изпъква, да се популяризира или да се помни, вие сте загубени.
Вместо да направите някоя дългосрочна, скучна реклама, която не прави нищо друго освен да продава, продава и пак да продава, какво ще кажете за създаването на реклами, които са уникални и се запомнят, за да можете да станете бранд за пример – вместо поредната скучна реклама в нечия начална страница.
Ако направите това, може би хората ще започнат да възпяват и вашия слоган.
Тест как работи системата..