9 грешки, които всички допускат при реклама във Facebook
Рекламата във Facebook бележи нови върхове през последните няколко години: само през 2019 г. рекламодателите похарчиха над 1,57 милиарда долара за платформата. Тази година е изключително трудна за всеки един бизнес в световен мащаб, но това ще засили още повече дигитализацията по света.
Рекламирането във Facebook е изключително лесно и всеки бизнес може да рекламира само с 2 клика. Част от този успех се свежда именно до интуитивната платформа за самообслужване на Facebook: всеки може да ‘рекламира’, стига да има кредитна карта или PаyPal.
И все пак над 62% от малкия бизнес * твърдят, че рекламата във Facebook ги е „провалила“.
Именно това е причината и за тази статия. За да ви помогна да постигнете максимална ефективност на вашите рекламни кампании ще разгледаме кои са десетте най-често допускани грешки при рекламиране във Facebook.
📝 Бележка от Ивайло:
Фейбук е пълен с хора, които ще ви дадат съвети, курсове и т.н…
Та дори аз в момента го правя.
Не е изненадващо, че по-голямата част от нея не е много добра. Но тъй като това е просто поредната статия предлагаща информация за по-добра Facebook реклама, мога да предложа само един съвет: Опростявайте рекламите си.
Всеки курс / ръководство / съвет, който следвате и който усложнява рекламата във Facebook, вероятно го прави, за да ви впечатли – а не да ви помогне.
- Липса на няколко перспективи в рекламата
- Неизползване на ангажираността
- Липса на няколко перспективи в рекламата
- Неспазване на политиката за рекламиране на Facebook
- Липса на достатъчен ремаркетинг
- Невъзможност за управление на общността
- Посредствени оферти
- Непознаването на аудиторията си
- Неуспех при изолиране на променливи
Рубриката Facebook реклама с подкрепата на Markethink.bg | © markethink.bg
Грешки при рекламиране във Facebook №1:
Липса на няколко перспективи в рекламата
Една от най-често срещаните рекламни грешки във Facebook е проста: да не се „дават“ на Facebook достатъчно перспективи или ъгли, както аз им викам.
В рекламата „ъгли“ са различни подходи за популяризиране на продукт или услуга. Това най-често е креатив, копирайтинг или комбинация от двете.
Когато създавате кампания, от съществено значение е да осигурите множество различни перспективи, за да ги тествате помежду им. Публикуването на една единствена реклама във вашата кампания е малко вероятно да даде резултат. Чрез тестване на множество ъгли можете да видите какво работи и да го репликирате или какво не работи и съответно – да го премахнете.
Грешки при рекламиране във Facebook №2:
Неизползване на ангажираността
Единственият проблем при създаването на множество перспективи и тестването на множество рекламни ъгли е, че сте склонни да сведете до минимум ангажираността към всички реклами във Facebook.
Тези ценни харесвания, коментари и споделяния са от голяма важност за социалното доказателство на вашия бранд и продукт. Разбира се, че не е необходимо всяка наша реклама да има 5000 харесвания, но е важно да имаме и подобни кампании.
Всъщност обаче е възможно да използвате съществуваща реклама в различен набор от реклами, без да създавате изцяло нова публикация. За да направите това в „Настройка на рекламата“ е необходимо да използвате „съществуващата публикация“ и после да натиснете бутона „избери пост“.
Грешки при рекламиране във Facebook №3:
Неизползване на ангажираността
Говорейки за това …
Защо ангажирането е толкова важно?
Ако създавате кампания с цел стимулиране на трафик / реализации, едва ли ще искате да се съсредоточите върху ангажираността. В крайна сметка клиентът не се интересува от това колко харесвания или коментари получава публикацията… Добре де, има и такива клиенти, но наистина трябва да обръщате внимание и на това.
📝 Вижте още и: Как да постигаме по-добри резултати от рекламите ни във Facebook™
Facebook използва безброй фактори, за да определи на колко души да покаже реклама и дали тя е с високо качество. Един от най-очевидните показатели за успех на Facebook е ангажираност.
Ако хората гледат реклама, харесват я, коментират я, споделят я, запазват я или правят нещо, за да покажат, че имат интерес към нея, то е много вероятно вашата реклама да се представи добре.
Разбира се, това не означава, че трябва да се съсредоточите върху споделянето на мемета или да бъдете противоречиви, за да ухажвате повече ангажираност – просто, за да сте наясно, че вашата реклама трябва да накара хората да спрат и да се ангажират с нея. Заглавия с въпроси, различни перспективи, които противоречат на общоприетото схващане или нещо смешно, ще помогнат за ангажираността.
Грешки при рекламиране във Facebook №4:
Неспазване на политиката за рекламиране на Facebook
Това може да изглежда очевидно, но неспазването на все по-дългите рекламни политики на Facebook е крах на много рекламодатели.
Имайте предвид, че неспазването не означава само, че рекламите Ви не са одобрени. (или по-лошо, рекламният Ви акаунт е затворен) Tова може също да доведе до закъсняване в одобрението на вашата кампания или ограничаване на ефективността и обхвата.
Грешки при рекламиране във Facebook №5:
Липса на достатъчен ремаркетинг
Честотата на показване е гореща тема, когато става въпрос за реклама във Facebook. Има някои, които се опитват да го поддържат възможно най-ниско, а други, които пускат рекламата да се показва отново и отново. Да, ще има увеличение в CPM и намаление на CTR показателите, но докато рекламите се продават, няма нужда изкуствено да ограничаваме честотата.
🏆 ProTip: Да, липсата на достатъчно бюджет за ремаркетинг е проблем, но също така и прекаленото показване би било огромна грешка. В този случай може да станете досадни и резултата да е противоположен. Гледайте резултатите и взимайте решения на тяхна база.
Грешки при рекламиране във Facebook №6:
Невъзможност за управление на общността
Управлението на общността – изискан термин за наблюдение на коментарите.
Това е един от най-важните елементи на високоефективната рекламна кампания във Facebook.
Грешки при рекламиране във Facebook №7:
Посредствени оферти
Можете да имате най-ефективната (според вас), добре проектирана, впечатляващо написана рекламна кампания в историята на Facebook … но ако офертата не е достатъчно добра, няма да се представи добре.
Една от големите добродетели на рекламата във Facebook е, че тя дава почти мигновена обратна връзка: в рамките на 24-48 часа трябва да можете да видите дали някой се интересува от вашата оферта или не.
Ако нямате резултати в този период и вече се питате дали офертата е достатъчно добра … не е.
Върнете се при клиента, обяснете му и измислете друга оферта.
Грешки при рекламиране във Facebook №8:
Непознаването на аудиторията си
Един от най-важните процеси при започването на работата с клиент е опознаването на аудиторията му.
Ако сте пък собственик на бизнес, то вие трябва да знаете всичко за вашата основна аудитория.
Да, това не означава, че аудиторията ви трябва да е само една… може да имате няколко.
Текстовете на вашата реклама трябва да резонира ясно с вашата целева аудитория: знаейки как говорят, с какво се занимават и езика, който използват, ще увеличите драстично ангажираността и CTR.
Грешки при рекламиране във Facebook №9:
Неуспех при изолиране на променливи
По-рано говорихме за тестване.
Тестването е чудесно и може безкрайно да подобри ефективността на вашата рекламна кампания във Facebook.
Но колкото и добро да е, използваните методи са по-важни. Дойде ред да поговорим малко и за променливите…
Аудитории, рекламни послания, копита, целеви страници и разположенията… Всичките тези пера на рекламата се категоризират под един знаменател – променлива. Изпробвайки различни вариации, вие бихте могли да подобрявате постоянно отделните реклами, а и кампанията като цяло.
Но за да направите това, е необходимо да изолирате променливите.
Това означава, че в един тест трябва да се промени само една променлива. Ако представите две различни реклами, в два различни рекламни формата, как да разберете дали копито и рекламното послание или аудиторията са били отговорни за доброто представяне на рекламата?
Когато правите тест, то вие тествате само една променлива.
Рекламата във Facebook се свежда до чеклист с четири елемента:
[checklist_in_post]- Добра визия и текст
- Умно насочване на рекламата
- Конвертиращи целеви страници (Landing pages)
- Атрактивни и заинтригуващи оферти