Кой съм аз?

Привет, казвам се Ивайло Тодоров, партньор съм в performance marketing агенция GEROI и основател на образователния проект Markethink.

Преди да започнем, искам да имаш предвид едно нещо: В този сайт няма да научиш универсална формула за работещи рекламни кампании, защото такава няма. Всичко е до тестване, оптимизация и анализиране… именно това ще опитам да ти покажа.

В РАННИ ДНИ

Имаше момент в живота ми, в който не бях сигурен дали съм на правилния за мен път. Така в трети курс от следването ми в университета бях на косъм от това да прекъсна образованието си. Бях попълнил нужната декларация,но нямаше кой да ми я подпише, защото администрацията беше в обедна почивка.

И да…

Не прекъснах, а напротив – завърших бакалавъра си успешно и успях да се дипломирам като магистър в подходящата за мен специалност, докато паралелно с това се занимавах и с първия си бизнес.

Предполагам, че 90% от хората ще се припознаят в историята ми. Записах Счетоводство под натиск на родителите си, защото просто трябваше да запиша нещо, след като завърших гимназия.

Защо не…

Всички знаем как родителите ни карат да запишем висше образование (ако може нещо икономическо, защото така беше модерно), да го завършим, да започнем работа в някой офис и така животът ни щял да се подреди бързо и лесно.

Яко, нали?

Това звучи като сбъдната мечта за всеки родител. Това е и сигурността, към която всички ни учат да се стремим, както близките у дома, така и преподавателите в училище.

Истината е, че дори и в гимназията не бях силен. Бях среден ученик по успех и като всяко момче на моята възраст училището не беше любимото ми място. Не обичах системата, не обичах и начина на преподаване. Чувствах, че училището ни ограничава, затова още оттогава се стремя да се развивам в онова, което ми доставя удоволствие на мен самия, а не каквото мислят другите за перспективно, и да мисля „извън кутията“.

Първите бизнеси (провали)

Въпреки детската мечта да стана професионален футболист, на 15 години разбрах, че просто не бях достатъчно добър.

Беше време да намеря друг начин да печеля пари.

Да, точно така..

Истината е, че по това време не разбирах от PhotoShop, а нямах финансовата възможност да си платя на дизайнер, който да направи сайта. След близо 3 месеца обаче аз и партньорът ми издигнахме платформа, която се оказа началото на едно по-добро настояще за създателите на съдържание.

Именно от там тръгна и влечението ми по маркетинг, защото като създаваш собствен бизнес и искаш да го развиеш, имаш нужда от реклама.

Реших, че мога направя и това сам…

Е, отне ми много време в четене и доста похарчени левове, които трябваше да извадя от джоба си, но тогава на принципа проба-грешка стигах до много интересни заключения и така се запалих по тази материя.

Не след дълго се наложи да прекратим този наш проект, в който вложихме
усилията си, но пък аз продължих да се занимавам с дигитален маркетинг.

Да, точно така…

Продължавам да го правя и до сега.

По пътя към реформиране на образователната система

С един от моите приятели преди около 4 година стартирахме проект, който първоначално имаше идея да е просто блог. Искахме да споделяме съдържание, което хората да консумират безплатно. В един момент обаче като видяхме, че започваме сериозно да градим аудитория, решихме да надградим проекта и да започнем да организираме събития.

Дълго мислихме как да се различаваме от останалите..

И най-накрая го измислихме.

Просто събитията, които щяхме да правим нямаше да бъдат в София, а в провинцията. Сметнахме, че в София има прекалено много семинари, лекторите по-опитни и нямаше да можем да дадем нещо повече на посетителите.